Sjeføkonom: Norge gjør lurt i å avvente tollforhandlinger
Flere land har gått i tollforhandlinger med USA og Donald Trump. Norge gjør lurt i å avvente, mener sjeføkonom, som sier den kommende uka vil gi flere svar.
USAs president Donald Trump og hans drastiske tolløkninger har fått det til å riste hardt i børser over hele verden.Evan Vucci / AP / NTB
Samtiden – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler og e-utgaven.
For å få papirutgaven, velg nett og papir.
Nylige artikler
Fotball og nasjonsbygging i Tyskland
Samlede lettelser i inntektsskatten på over 20 milliarder er blant skattekommisjonens forslag
KI er et speil. Det er ikke sikkert at du liker det du ser
Må du være klar for å delta? Hva om det er deltakelse som gjør oss klare?
Digitaliseringsministeren roper varsku om tek-gigantenes overtak
Mest leste artikler
Jan Ketil Arnulf om å åpne for en sivil sjef for E-tjenesten: Ingen garanti for å finne en god kandidat
Slik blir du funnet av rekrutterere på LinkedIn.
Tom Karp om sterke ledere: Derfor utfordres demokrati og ledelse nå
Tom H. Skoglund: Når blir ledelse manipulasjon? Om påvirkning, etikk og Cialdinis prinsipper
Må sjefen for E-tjenesten ha militær bakgrunn? Strid om sivil leder